Tuesday, 18 December 2018

Crooked Dice Hero Cop.

Continuing the movie theme (well ish) This one of the many excellent American Police that Crooked Dice do. This one is obviously based on TJ Hooker from the TV series played by William Shatner. I plan to use him as a sergeant to back up Riggs and Murtaugh for my 7TV Cast for the 7TV day on the 26th January.

This one is paired with another Hero Cop who is more of your local Sheriff type resembling Hopper from Stranger Things. I will be doing him very much like his TV alter ego and plan to get some more deputies to join him.





I need to make my mind up on what extras to take as I have some more cops with shotguns (which only really have Sergeant profiles with that armament at the moment) But also have some cops with M16's which I will paint up in similar uniform but have baseball caps so will count them as SWAT.

37 comments:

  1. Fantastic work on your sergeant Simon, sounds like a great cast your planning, look forward to seeing it develop

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Dave Los Angeles Police seem to be a running theme. I hadn't intended it to be though.

      Delete
  2. Excellent work on TJ, there was always a foot chase in that series!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cheers Fran! Yeah indeed and Heather Locklear.

      Delete
  3. Fantastic work on your TJ figure. This set is high on my shopping list.

    ReplyDelete
  4. Great figure with your usual super brushwork (he could well be sculpted by a frend of mine too!).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cheers Joe. Sweet who is your friend?

      Delete
    2. NIck Collier; he's don work for quite a few firms, over the years, not just Crooked Dice.

      Delete
  5. love your new headbanner, Simon!

    ReplyDelete
  6. Very nice paint job Simon, T.J Hooker the gap filler in between playing Kirk in the TV Show & then again in the Movie's :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha yes indeed. I loved the cops show's in those days lots of car bonnet sliding

      Delete
  7. Cool again :) Cop minis are underrated, you made quite a nice job on the uniform !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks very much Suber. Black is so annoying to paint.

      Delete
  8. Excellent work on TJ Hooker, very well done. :)

    ReplyDelete
  9. SHATNER! You can never have enough of god 'ol Bill :) But the real question is where are my Adrian Zmed and Heather Locklear figures lol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah I am hoping Karl does those too at some point. I am not the only one who has asked the same thing.

      Delete
  10. Great sculpt paired with your fine paint job makes this an excellent looking figure!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cheers man. I am getting a game in Thursday night got together some cops done for him to lead.

      Delete
  11. I must say I am very impressed by these figurines both in how they were sculpted and in how you have brought them to life via paint.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks very much. The Crooked Dice sculpts are fantastic tbh.

      Delete
  12. Replies
    1. Thanks Pat! Merry Xmas to you and your family as well!

      Delete
  13. Replies
    1. Yep they have so many figures that are useful across games. These will get used in my Street Wars games as well.

      Delete